SDL (Strategii de Dezvoltare Locală)

  • Organizăm discutii şi focus grupuri cu actorii locali relevanti;

  • Organizăm şi participăm la reuniuni săteşti pentru consultarea locuitorilor;

  • Analizăm nevoile comunitătii locale;

  • Analizăm contextul economic şi social;

  • Elaborăm SDL tinand cont de elementele prevăzute in documentele programatice nationale, regionale, judetene şi locale;

  • Identificăm şi selectăm proiectele de dezvoltare şi solutiile de finantare pe termen scurt, mediu şi lung.

4. Se aproba strategia de către Consiliul Local

Procesul de elaborare al strategiei este complex şi implică utilizarea unei game largi de instrumente metodologice, oferind posibilitatea identificării nevoilor de dezvoltare şi, ulterior, selectării domeniilor prioritare şi tipurilor de interventii pentru perioada vizată de aceasta.

(SDL) este un instrument de politică publică cu caracter programatic, ce va fi supus unui proces de ajustare in intervalul de timp acoperit. Aceasta va permite focalizarea şi ajustarea continuă a eforturilor administratiei publice, orientate către satisfacerea nevoilor cetătenilor, catre creşterea calitătii vietii acestora, bazate pe promovarea identitătii locale.

FECID oferă consultantă in atingerea acestui scop şi parcurgem impreună 4 etape:

Pentru transpunerea in proiecte a prioritătilor asumate în mandatele noilor Consilii Locale şi Judeţene, în acord cu prioritătile Programelor de finanţare şi în concordantă cu documentele de programare nationale şi europene pentru această perioadă, strategiile de dezvoltare naţionale şi regionale, strategiile de specializare inteligentă, este obligatorie dezvoltarea documentelor programatice de tip SDL.

Context: Perioada de programare 2021-2027, în care se vor implementa noile programe ale Uniunii Europene si Guvernului României, implică alocarea de Fonduri europene nerambursabile pentru România, în domeniul incluziunii sociale, dezvoltare teritorială, investitii in infrastructură, în cercetare etc. Autoritătile publice locale (APL) sunt unul din principalii beneficiari ai fondurilor europene pentru cele mai multe tipuri de interventii.

Conditia esentială pentru a putea solicita finantare este insă ca APL să dispună de o Strategie de Dezvoltare Locală, care să acopere perioada vizată de implementare a proiectelor şi ale cărei obiective să fie realizate inclusive cu ajutorul proiectelor finantate din Fonduri europene.

Cu alte cuvinte, la dezvoltarea oricărui tip de proiect, se va solicita obligatoriu, ca o condiţie eliminatorie, prezentarea unei Strategii de Dezvoltare Locală, valabile, care să acopere perioada 2021-2027 şi care să fie realizată în consultare cu actorii locali, societatea civilă (abordare partenerială) si aprobată la nivel de APL (Consiliu Local+Primărie).

Realizarea SDL 2021-2027 intră în sarcina APL care doresc să acceseze Fonduri europene în 2021-2027!!!!

defineşte o imagine clară a obiectivelor strategice şi a căilor de operationalizare a acestora, pe care administratia publică impreună cu principalii actori şi le asumă intr-un orizont de timp. Strategia de dezvoltare locală (SDL)

1. Culegem datele din teren in vederea identificării situatiei existente

  • Elaboram chestionare;

  • Aplicăm chestionarele in teren prin consultanti specializati, care se deplasează la fată locului;

  • Aplicăm chestionare telefonice prin metoda CATI (interviu telefonic asistat de calculator);

2. Analizăm şi prelucrăm datele obtinute.

3. Realizam strategia de dezvoltare locală vi selectăm proiectele de dezvoltare

  • In aceasta etapa prezentam Strategia in şedinta de consiliu local;

  • Oferim răspunsuri la eventuale nelamuriri.

Activitatea va implica un număr de minim 3 experti cheie care vor acoperi fiecare domenii de expertiză specifică, minim 2 persoane pentru suport (secretariat, organizarea intâlnirlor/consultărilor, comunicare) şi in funcţie de nevoi si alti experti (arhitecti, ingineri cadastru, experti funciari, juridici etc).

Perioada estimată de desfăşurare a activitătilor de la pctele 1-4 de mai sus, este estimată la un minim optim de 6 luni (depinzând şi de factori externi- acordul CL pentru initierea SDL, alocarea de buget, achizitia acestuia, derularea proceselor specifice, discutarea acestuia in sedinta CL, eventuala revizuire, aprobarea SDL).

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să ne contactaţi la datele indicate în secţiunea CONTACT