IMM
Sprijinim IMM-urile in identificarea celor mai bune oportunităti de finanţare pentru ideile de afaceri, fie că acestea vizează extinderea unei activităti curente, fie că doresc iniţierea unor noi servicii sau centre de producţie.
In cadrul financiar 2014-2020 s-au finanţat şi se finanţează programe pentru infiinţarea de IMM, pentru dezvoltarea acestora, conform cu strategiile naţionale şi europene relevante.
Finanţarile vor continua şi în programarea 2021-2027, prin diverse Programe Operaţionale şi axe. De asemenea, se adaugă finanţarile din Planul National de Redresare şi Rezilienţă, din bugetul national, precum şi din Cadrul temporar pentru Covid19.
Astfel, acordăm consultanţă IMM-urilor care se incadrează in conditiile de accesare a Măsurilor 2-Capital de lucru şi 3-Investitii din programul IMM COVID.
Prezentăm succinct detaliile schemei de investiţii (Măsura 3), conform OUG130/2020, cu modificările şi completările ulterioare:
I. Valoarea grantului : intre 50.000-200.000 euro.
II. Cerinte de incadrare – cumulativ:
a) au avut activitate curenta/operationala desfasurata de min. 1 an inainte de depunerea cererii de finantare;
b) au inregistrat profit operational din activitatea curenta, respectiv din activitatea de
exploatare in unul din exercitiile financiare din ultimii 2 ani inainte de depunerea cererii de finantare;
c) se angajeaza sa asigure sustenabilitatea proiectului, sa asigire desfasurarea activitatii curente/ operationale pentru o perioada de minim 3 ani, dupa expirarea perioadei de implementare a proiectului;
d) realizeaza min. 50 % din valoarea veniturilor planificate in cadrul planului de afaceri in primii 2 ani de durabilitate, iar diferenta pana la sfarsitul celui de al 3 lea an de durabilitate;
e) dispun de cofinantare proprie in valoare de min. 16% din valoarea proiectului;
f) se angajeaza sa prezinte dovezi privind rezonabilitatea costurilor pentru investitiile pentru care solicita ajutor de stat.
III. Cheltuieli eligibile:
1. realizarea/achiziția construcțiilor, achiziția de echipamente inclusiv IT&C, tehnologii software, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente, mobilier de birou și mobilier specific;
2. achiziția de terenuri în limita a 10% din valoarea eligibila a proiectului;
3. cheltuieli cu consultanța și proiectarea, managementul de proiect, asistența tehnică, dirigenția de șantier;
4. cheltuieli de sistematizare și amenajare teritorială a terenurilor, cheltuieli de mediu, cheltuieli cu racordarea la utilități, cheltuieli privind accesibilitatea; cheltuieli de promovare, participare la târguri, evenimente, conferințe, cheltuieli privind studiile;
5. cheltuieli privind drepturile de proprietate intelectuală, active necorporale referitoare la brevete de invenție, mărci de produse, software necesar desfășurării activității, precum și orice alte categorii de cheltuieli care sunt în legătură cu proiectul de investiții care face obiectul contractului de finanțare; realizarea de depozite de echipamente medicale, medicamente, materiale sanitare destinate intervenției pentru situații de urgență;
6. achiziția de echipamente, inclusiv echipamente IT&C, tehnologii software;achizitia de tehnologie, utilaje, instalații, dotări independente, mobilier de birou și mobilier specific, obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe pentru unitățile de producție/prestări servicii existente’
IV. Condiţii specifice privind investiţiile
a) Investiţia trebuie să fie menţinută, funcțională și utilizată în regiunea
beneficiară pentru minimum 3 ani de la efectuarea plății finale către beneficiar.
b) Nu sunt permise achiziţii în regim de leasing.
c) Cheltuielile aferente achiziţiilor de echipamente second-hand nu sunt eligibile.
d) Cheltuielile cu închirierea de active corporale nu sunt eligibile.
e) Cheltuielile cu achiziția de active (corporale și necorporale) sunt eligibile pentru calculul costurilor de investiţii dacă îndeplinesc următoarele condiţii:
activele sunt utilizate exclusiv în cadrul locaţiei/locaţiilor de implementare stabilită/stabilite prin Cererea de finanţare şi pentru scopul declarat în proiect;
activele au fost achiziţionate în condițiile stabilite de legea achizițiilor publice.
V. Contributie proprie – min. 15%, ce se constituie peste valoarea grantului ce poate fi accesat.
Pentru 15% cofinantare = zero pct.
16%-19% – 10 pct. ; 20% -24% – 20 pct.; 25%-34% – 30 pct, peste 35 %-30 pct.
VI. Durata maxima de implementare – 12 luni.
Pentru mai multe detalii, vă rugăm să ne contactaţi la datele indicate în secţiunea CONTACT